Biuro Informacji Kredytowej (BIK) jest to instytucja powołana w 1997 r. przez banki i Związek Banków Polskich w celu gromadzenia, przechowywania i udostępniania informacji o aktualnych zobowiązaniach oraz historii kredytowej Klientów banków – zarówno Klientów indywidualnych jak i przedsiębiorców.
BIK posiada informacje o terminowych jak i nieterminowych spłatach kredytu. BIK nie jest „czarną listą”, ale bazą informacji o Klientach banków wykorzystywanych do określania ryzyka kredytowego związanego z danym Klientem. Dane są przekazywane do BIK w momencie składania przez Klienta wniosku (np. kredytowego) oraz po zaciągnięciu przez niego zobowiązania (np. kredytu). Informacje dotyczące obsługi zaciągniętego kredytu bank aktualizuje przynajmniej raz na 7 dni, przez cały okres trwania zobowiązania.
Do BIK trafiają dane identyfikacyjne oraz informacje o zobowiązaniach kredytowych powiązanych z danym Klientem, wskazujące m. in.: stan początkowy zobowiązania, aktualny stan zadłużenia oraz historię kredytową.
Jeśli Klient terminowo spłaca zobowiązanie, to dane Klienta są przetwarzane w BIK od chwili ich przekazania do BIK, aż do wygaśnięcia zobowiązania.
Jeśli Klient wyraził zgodę na przetwarzanie swoich danych po wygaśnięciu zobowiązania, dane te są udostępniane bankom w celu oceny zdolności kredytowej i analizy ryzyka kredytowego przez okres do 5 lat, poświadczając pozytywną historię kredytową Klienta.
Dane mogą być przetwarzane również bez zgody Klienta przez okres pięciu lat, jeśli spełnione są łącznie następujące warunki:
Dodatkowo na mocy Ustawy Prawo bankowe dane wszystkich zobowiązań Klientów mogą być przetwarzane w BIK przez okres 12 lat od dnia wygaśnięcia zobowiązania, dla celów związanych ze stosowaniem modeli i metod statystycznych. Przetwarzanie danych w tym celu nie wymaga zgód Klientów.
Sytuacją najkorzystniejszą dla Klienta jest terminowo regulowane zobowiązanie, co jest równoznaczne z pozytywną historią kredytową w BIK.
Klient z pozytywną historią kredytową jest dla banków Klientem najcenniejszym. Dzięki niej banki mogą zaproponować Klientom lepsze warunki współpracy. Brak dostępu do historii kredytowej raczej nie ułatwi współpracy z bankiem. Wyrażając zgodę na przetwarzanie danych osobowych, Klient buduje swoją pozytywną historię kredytową.
CENTRALA BANKU
ul. Gdańska 10
07-100 Węgrów
Obsługa klienta tel. (25) 792 23 76
Kredyty tel. (25) 792 29 53
Kasy tel. (25) 792 00 81
Sekretariat tel. (25) 792 23 42
Fax. (25) 792 00 75
e-mail:
Adres doręczeń elektronicznych (e-Doręczenia):
AE:PL-35327-60141-RDVWJ-22
Bank czynny:
Poniedziałek - piątek - 8:00 do 16:00
ul. Warszawska 8
07-110 Grębków
tel. (25) 793 00 93
tel. (25) 793 01 30
Placówka czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:30.
Wierzbno 95
07-111 Wierzbno
tel. (25) 793 46 79
tel. (25) 793 46 63
Placówka czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:15
ul. 3-go Maja 21
07-104 Stoczek
tel. (25) 691 90 74
Placówka czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:15.
ul. Kościuszki 5
07-140 Sadowne
tel. (25) 675 32 11
tel. (25) 675 35 31
Placówka czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:30.
Lokalizacje bankomatów Powiatowego Banku Spółdzielczego w Węgrowie: